Mobile World Congress: Samsung pokaże 4 innowacyjne projekty z obszarów VR i AR

, Telecom , B2B , IT , Informacje korporacyjne
Teaser
Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie firma Samsung zaprezentuje 4 innowacyjne projekty, powstałe w ramach Creative Lab (C-Lab), czyli wewnętrznego programu firmy. Koncentrują się one na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości, dwóch najważniejszych dziś trendów technologicznych. Samsung pokaże produkty oferujące inteligentną pomoc dla osób niedowidzących (Relúmĭno), okulary komputerowe (Monitorless), rozwiązanie do urządzania mieszkań w technologii VR (VuildUs) oraz platformę podróżniczą, korzystającą z technologii video 360° (traVRer).
 
Creative Lab (C-Lab) to program inkubacyjny firmy Samsung, tworzący grunt dla innowacyjnych pomysłów pracowników firmy i zachęcający do budowania kreatywnej kultury korporacyjnej. Inicjatywa funkcjonuje od 2012 roku i wspiera projektowanie innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach działalności. Wszystkie projekty, które Samsung pokaże podczas tegorocznych targów MWC w Barcelonie, zostaną również zaprezentowane na platformie dla startupów: 4 Years From Now (4YFN).
 
Relúmĭno
Relúmĭno to aplikacja wykorzystująca okulary Samsung Gear VR, której zadaniem jest zapewnienie pomocy wizualnej osobom niedowidzącym oraz tym o bardzo wysokim stopniu upośledzenia wzroku. Relúmĭno pozwoli im na czytanie książek i oglądanie telewizji, zapewniając wysoki poziom wyrazistości i ostrości widzianego obrazu. Po sparowaniu z okularami Samsung Gear VR Relúmĭno będzie działać jak aplikacja mobilna, podnosząca jakość widzianych elementów oraz tekstu. Technologia umożliwia nawet ponowne mapowanie ślepych plamek, dzięki inteligentnemu przemieszczeniu obrazów. Do korygowania zniekształceń obrazu spowodowanych metamorfopsją, Relúmĭno wykorzystuje tablicę z testem Amlsera. Osobom z zaburzeniami percepcji wzrokowej aplikacja umożliwi np. oglądanie telewizji, bez konieczności używania kosztownych pomocy wizualnych, dostępnych obecnie na rynku.
 

 
Monitorless
Monitorless to mobilne rozwiązanie z pogranicza technologii VR i AR, które pozwoli konsumentom na bez-monitorowe korzystanie z urządzeń takich jak smartfony czy komputery osobiste. Okulary Monitorless z pozoru wyglądają jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne, tymczasem służą do wyświetlenia treści z innych urządzeń elektronicznych, takich jak wspomniane już wcześniej smartfony czy komputery PC. Dzięki zastosowanym w nich szkłom elektro chromowym, można ich używać zarówno w rozwiązaniach z zakresu rzeczywistości rozszerzonej (AR), jak i wirtualnej (VR). Monitorless rozwiązuje problem niedostatku dostępnych dziś treści AR i VR, a także umożliwia granie na okularach w gry komputerowe o dużych wymaganiach sprzętowych. Ich działanie można zobaczyć na tym filmie:
 
 

 
 
VuildUs
VuildUs to rozwiązanie, które może zmienić sposób w jaki myślimy o aranżacji wnętrz i wyposażeniu naszego domu. Dzięki tej aplikacji, wykorzystującej elementy VR, użytkownik może zwizualizować rozmieszczenie mebli w danym pomieszczeniu, dzięki czemu ma szansę przekonać, czy meble będą pasowały do wnętrza, zanim jeszcze zdecyduje się na ich zakup. W skład VuildUs wchodzi kamera 360° oraz aplikacja mobilna dla urządzeń zgodnych ze standardem VR. Za pomocą kamery użytkownik skanują pomieszczenie, w swoim domu, które planuje umeblować. Dane zgromadzone w trakcie tego skanowania trafiają następnie do aplikacji, która tworzy wersję VR pomieszczenia i pozwala na swobodne wprowadzanie w nim zmian dzięki zestawowi do VR. Użytkownicy mogą nie tylko oglądać interesujący ich mebel w trój wymiarze, lecz nawet… kupić go podczas korzystania z aplikacji, jeśli oczywiście pasuje on do ich wizji wnętrza pomieszczenia. VuildUs tym samym eliminuje konieczność wymierzania przestrzeni przed zakupem mebli, pozwalając zobaczyć „na żywo”, czy zmieszczą się one w wyznaczonym miejscu w pokoju. Aplikację w akcji można sprawdzić na tym video:
 
 

 
 
traVRer
traVRer to platforma wideo 360°. Dzięki niej użytkownicy mogą doświadczyć realistycznej podróży wirtualnej, jeszcze przed zakupem wycieczki. Osoby korzystające z platformy mają możliwość odwiedzenia zabytków i słynnych lokalizacji na całym świecie. Doświadczą również towarzyszącego tym miejscom nastroju, odgłosów i wydarzeń. Mogą płynnie przełączać się między filmami, aby udać się w różnych kierunkach lub zobaczyć miejsce w określonej porze dnia. A wszystko to bez konieczności wychodzenia z własnych czterech ścian.
 

 
Niezmiennie wspieramy pomysły i kreatywność naszych pracowników, zwłaszcza jeśli mogą one prowadzić do nowych rozwiązań i doznań dla konsumentów – mówi Lee Jae Il, Vice President of Samsung Electronics Creativity & Innovation Center – Najnowsze przykłady projektów powstałych w ramach C-Lab przypominają, że mamy na pokładzie utalentowanych i przedsiębiorczych ludzi, którzy mają odwagę podejmować pionierskie działania. Z ekscytacją czekamy na kolejne nowe zastosowania dla technologii VR i wideo 360°. Możliwości w tej dziedzinie są praktycznie nieograniczone – dodaje Lee Jae Il.
 
Projekty C-Lab będą wystawiane na stoisku firmy Samsung Electronics (4YFN G1 w Fira de Barcelona).
 

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com