Powstanie koalicji UHD Alliance ogłoszone na targach CES 2015

, RTV
Teaser

Wiodące studia hollywoodzkie, marki elektroniki użytkowej, dystrybutorzy treści oraz firmy zajmujące się postprodukcją i spółki technologiczne ogłosiły rozpoczęcie przedsięwzięcia UHD (Ultra High Definition) Alliance — nowej koalicji spółek, które wspólnie chcą ustawić poprzeczkę dla rozrywki filmowej następnej generacji poprzez wprowadzenie nowych standardów obsługujących innowacje w dziedzinie technologii wideo, w tym rozdzielczość 4K i wyższą, wysoki zakres dynamiki, szerszą paletę kolorów oraz dźwięk 3D.

UHD Alliance powstał z myślą o użytkownikach — dostarcza on informacje o treściach i urządzeniach Ultra-HD klasy premium, by zapewnić najlepsze w swojej klasie kino domowe. Przedsięwzięcie koncentruje się również na ułatwianiu użytkownikom korzystania z płynnego, zintegrowanego i wysokiej jakości systemu środowiska Ultra-HD od początku do końca. Treści i urządzenia UHD klasy premium będą wyraźnie oznaczone, tak by użytkownicy mogli je łatwo rozpoznać w sklepach.

Do przedsięwzięcia przystąpiły globalne firmy, w tym DIRECTV, Dolby, LG Electronics Inc., Netflix, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sharp Corporation, Sony Visual Product Inc., Technicolor, The Walt Disney Studios, Twentieth Century Fox oraz Warner Bros. Entertainment.

W miarę rozwoju środowiska UHD zwiększamy nasze zaangażowanie w treści i urządzenia UHD o wysokiej jakości — powiedział Hyunsyk Kim,prezes Visual Display Business w firmie Samsung Electronics. UHD Alliance będzie zachęcać do opracowywania treści UHD o wysokiej jakości, jednocześnie wyróżniając telewizory, które zapewniają najlepsze doznania z oglądania treści UHD klasy premium.

Jak można zobaczyć na targach CES, innowacyjność i poprawa jakości w dziedzinie telewizorów postępują bardzo szybko — powiedział Mike Dunn, prezes Twentieth Century Fox Home Entertainment. UHD Alliance przyniesie użytkownikom korzyść poprzez oznaczanie produktów i treści, które dają prawdziwe doznania UHD.

Technologie te pozwolą nam na wykorzystanie znacznie szerszego zakresu możliwości przy przekazywaniu naszych historii, a jednocześnie zapewnią widzom autentyczne kolory, doskonały kontrast i jakość obrazu klasy premium — powiedział Ron Sanders, prezes Warner Bros. Home Entertainment. Współpraca z szerokim konsorcjum branżowym to najlepszy sposób na dostarczenie tych doznań w ramach rozrywki klasy premium.

UHD Alliance dąży do tego, by wszystkie ogniwa łańcucha — od produkcji, przez dystrybucję i korzystanie z treści po możliwości odtwarzania w urządzeniach — spełniały standardy jakości klasy premium, a jednocześnie wprowadzały standardy otwarte i dające elastyczność na rynku, lecz także by dawały użytkownikom pewność, że na swoich urządzeniach mogą oglądać pożądane treści. W nadchodzących miesiącach uczestnicy przedsięwzięcia zbiorą się w celu ustalenia technologicznej mapy drogowej dla szybkiej ewolucji technologii UHD na całym świecie.

O przedsięwzięciu UHD Alliance
UHD Alliance to międzynarodowa koalicja wiodących studiów filmowych, marek telewizyjnych, dystrybutorów treści i spółek technologicznych, której celem jest stworzenie jednolitego kryterium dla platform UHD klasy premium, od urządzeń po treści, w tym funkcji następnej generacji, takich jak rozdzielczość 4K, wysoki zakres dynamiki (High Dynamic Range), szeroka paleta kolorów (Wide Color Gamut), wysoka częstotliwość odświeżania (High Frame Rate) oraz Immersive Audio. W przedsięwzięciu biorą udział: DIRECTV, Dolby Laboratories, LG Electronics Inc., Netflix, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sharp Corporation, Sony Visual Product Inc., Technicolor, The Walt Disney Studios, Twentieth Century Fox i Warner Bros. Entertainment.

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com

Subskrybuj nowości

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Nasze strony

rss
Kanał RSS
Bądź w kontakcie dzięki naszemu kanałowi RSS i odbieraj powiadomienia o nowościach.