Workowe czy bezworkowe?

, AGD
Teaser

Ponad 90 procent Polaków odkurza co najmniej raz w tygodniu, a prawie dwie trzecie badanych wykonuje tę czynność kilka razy w tygodniu lub nawet codziennie. Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Samsung udowadnia, że odkurzanie jest jedną z częściej wykonywanych przez Polaków czynności z zakresu prac domowych. Coraz większym zainteresowaniem zaczynają się cieszyć nowe rozwiązania pozwalające usprawnić odkurzanie. Wśród nich królują odkurzacze bezworkowe.

Odkurzanie w wydaniu tradycyjnym

Polacy w kwestii odkurzania wydają się być tradycjonalistami. Ponad 60% badanych wciąż posiada tradycyjny odkurzacz z workiem, mimo że prawie ¼ z nich jest zmuszona wymieniać ten element odkurzacza co najmniej raz w miesiącu. Polscy konsumenci są jednak świadomi usprawnień takich jak te, które oferują producenci odkurzaczy bezworkowych i chcieliby z nich korzystać. 80% Polaków i Polek wie o istnieniu takich urządzeń, 1/3 planuje zakup, a prawie 30% badanych posiada już taki odkurzacz w domu, czyniąc go tym samym drugim najpopularniejszym typem odkurzacza. Ta tendencja jest zrozumiała: brak potrzeby wymiany worka wiąże się z zaoszczędzonymi złotówkami na koncie – po około sześciu – siedmiu latach, koszt zakupu worków może przekroczyć wartość urządzenia ze średniej półki.

Pragmatycy, nie esteci

Polacy do wyboru odkurzacza podchodzą pragmatycznie i nie kierują się estetycznymi walorami tego urządzenia. Na jego design i kolor zwraca uwagę tylko 6% respondentów. W końcu i tak zazwyczaj trzymamy go schowanego w szafie (36% badanych). Co więc najczęściej decyduje o wyborze danego modelu odkurzacza? Przede wszystkim jego cena (60% wszystkich odpowiedzi), ale nie tylko. Prawie połowa Polaków zwraca uwagę na poziom hałasu i zapotrzebowanie na energię. Chcemy, by odkurzanie było szybkie, sprawne i efektywne, a wymarzony model to ten, dzięki któremu odkurzanie jest mniej uciążliwe.

Tendencja jest czytelna

Prawie 40% posiadaczy tradycyjnego odkurzacza chciałoby go wymienić na model bezworkowy. Szukamy rozwiązań, które obniżą długofalowe koszty częstego odkurzania. Wolelibyśmy nie kupować worków, odkurzać szybko oraz komfortowo, nie zużywając przy tym zbyt dużo energii elektrycznej. Takie rozwiązanie proponuje firma Samsung. Za sprawą systemu Motion Sync odkurzacz porusza się po nawierzchni intuicyjnie i inteligentnie. Zapewnia także płynność i stabilność w trakcie odkurzania – nie musimy marnować czasu na jego podnoszenie i przestawianie. Odkurzacz wodny Samsung VW17H9090HU posiada ogromną moc ssącą o wartości 230W, która umożliwia najwyższą efektywność odkurzania. Z kolei bezworkowy model VC08F70HNQR posiada dodatkowe akcesoria zaprojektowane tak, by zmiana końcówek była szybka i sprawna. Kolejnym jego atutem jest bardzo krótki czas opróżniania zapełnionego pojemnika, trwający kilka sekund. Zaoszczędzamy w ten sposób energię, a tym samym odkurzanie generuje również mniejsze koszty.

Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Samsung na reprezentatywnej grupie 600 osób we wrześniu 2015 r.

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com

Subskrybuj nowości

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Nasze strony

rss
Kanał RSS
Bądź w kontakcie dzięki naszemu kanałowi RSS i odbieraj powiadomienia o nowościach.