50 tys. euro - o tyle może wzrosnąć wartość europejskiego domu wyposażonego w ,,inteligentną" kuchnię. Badanie marki Samsung

, AGD
Teaser

Raport European Kitchen Trends to opracowanie, którego celem było zbadanie zmieniającej się roli kuchni oraz wpływu technologii na sposób jej użytkowania. Wśród 11 europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu, znalazła się także Polska.

  • Jak wynika z badań marki Samsung niemal połowa Europejczyków (42%) byłaby skłonna zapłacić nawet 50 000 euro więcej za dom wyposażony w "inteligentną" kuchnię.
  • Kuchnia jest ważną częścią polskich domów. Jest wykorzystywana do różnorodnych działań w życiu rodzinnym – na przykład połowa Polaków (51%) codziennie spędza w niej czas z rodziną, a 34% w niej odpoczywa.
  • Prawie trzy czwarte Polaków (71%) szuka porad dotyczących żywności i gotowania, a połowa (50%) przegląda media społecznościowe pod kątem pomysłów na gotowanie. 

Największy entuzjazm wobec inwestycji w dom lub mieszkanie z inteligentną kuchnią wyrazili Włosi (67%) i Hiszpanie (66%). Nieco bardziej sceptyczni okazali się Niemcy (33%) i Brytyjczycy (28%). Badanie wykazało, że według respondentów inteligentna technologia jest bardzo istotnym rozwiązaniem w nowoczesnym projektowaniu domów, a około dwie trzecie (61%) osób stwierdziło, że może znacznie ułatwić codzienne życie i uczynić je przyjemniejszym. 

Inteligentne rozwiązania, by żyło się łatwiej

Urządzenia AGD wchodzące w interakcje ze smartfonami pozwalają oszczędzać czas, co jest niezwykle ważne w naszym coraz bardziej intensywnym życiu. Prawie cztery na dziesięć ankietowanych osób (39%) sugerowało, że technologia, która pozwala włączyć ogrzewanie jeszcze zanim wrócimy do domu daje znaczne oszczędności czasu. Z kolei 19% wskazało, że niezwykle przydatnym rozwiązaniem jest technologia w lodówkach, która przesyła użytkownikom informacje o braku któregoś z produktów.

Inteligenta kuchnia to przede wszystkim możliwość sprawnego przygotowywania posiłków. Prawie jedna trzecia badanych (31%) przyznała, że chciałaby mieć w swoim domu piekarnik dający możliwość pieczenia dwóch potraw jednocześnie. Zarówno single jak i większe rodziny, których każdy członek ma swoje własne preferencje kulinarne przyznają, że takie rozwiązanie byłoby dla nich niezwykłym ułatwieniem codziennych kuchennych wyzwań.

Kulinarne popisy z Instagrama

Zdjęcia przedstawiające przygotowane dania to bardzo popularny trend szczególnie wśród użytkowników mediów społecznościowych, takich jak Instagram. W Polsce prawie trzy czwarte osób (71%) szuka w Internecie porad dotyczących żywności i gotowania, a połowa (50%) przegląda media społecznościowe pod kątem pomysłów na gotowanie. Mimo to, aż 82% badanych Europejczyków przyznało, że obawia się chwalenia kuchennymi popisami na swoich internetowych profilach.

Najbardziej aktywnymi ,,kucharzami” w mediach społecznościowych są Finowie – aż 67% badanych z tego kraju przyznało, że zamieszcza na Instagramie, Facebooku lub Pintereście zdjęcia przygotowywanych posiłków.

Kuchnia centrum domu

Współczesna kuchnia nie jest już jedynie przestrzenią przeznaczoną do przygotowywania posiłków. Co piąty Europejczyk przyznaje, że raz w tygodniu wykonuje ćwiczenia fizyczne w kuchni, a 25% twierdzi, że wykorzystuje ją jako biuro. Coraz częściej kuchnia pełni także funkcję salonu. Prawie połowa respondentów (46%) spędza w kuchni swój wolny czas, czytając książkę, oglądając telewizję lub bawiąc się z dziećmi. 36% uważa, że to idealne miejsce do planowania i organizacji życia domowego. W Polsce 51% ankietowanych codziennie spędza w kuchni czas z bliskimi, a 34% w niej odpoczywa.

Kuchnie jako miejsce do ćwiczeń wykorzystują najczęściej Polacy i Holendrzy, odpowiednio 42% i 37%.  Na końcu listy znajdują się Brytyjczycy, z których tylko 12% przyznało się do tego typu aktywności w swojej kuchni. Prawie trzy czwarte osób (73%) mieszkających w południowej Europie czyta i ogląda w tym pomieszczeniu telewizję. Według badań najrzadziej kuchnie jako przestrzeń przeznaczoną do rozrywki traktują Niemcy (45%). - Nasze życie jest dynamiczne, a my stajemy się coraz bardziej elastyczni. Pracujemy w nieregularnych godzinach, prowadzimy rozbudowane życie społeczne i rodzinne. To wszystko ma znaczący wpływ na to, w jaki sposób wykorzystujemy naszą kuchnie. Dziś nie jest już ona przeznaczona jedynie do przygotowywania posiłków, lecz stanowi centrum całego domu – miejsce pracy, spotkań towarzyskich, jest przestrzenią do ćwiczeń fizycznych. Nowoczesne, inteligentne technologie rozwijają się po to, byśmy mogli robić i dzielić się tym, co kochamy. - komentuje Dan Harvie, wiceprezes, szef działu AGD - Samsung Electronics Europe. 

Więcej informacji na temat urządzeń domowych marki Samsung można znaleźć na stronie http://www.samsung.pl

 Metodologia: Raport European Kitchen Trends firmy Samsung jest wynikiem ankiety przeprowadzonej wśród 13 185 dorosłych w 11 krajach, aby zbadać zmieniającą się rolę kuchni i sposób, w jaki technologia wpływa na formę jej użytkowania. Wszystkie liczby, (jeśli nie wskazano inaczej), pochodzą od YouGov Plc. Prace terenowe zostały podjęte w marcu 2018 r. Ankieta została przeprowadzona online. Zebrane liczby reprezentują dorosłych Europejczyków (w wieku 18+).

 

O firmie

Samsung inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma Samsung aktywnie kreuje i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych, tabletów, rozwiązań cyfrowych, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników oraz rozwiązań LED. 
Więcej informacji można znaleźć na stronach: http://samsungmedia.pl oraz http://news.samsung.com.

Subskrybuj nowości

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Nasze strony

rss
Kanał RSS
Bądź w kontakcie dzięki naszemu kanałowi RSS i odbieraj powiadomienia o nowościach.