Samsung sprawdza jakie telewizory kupujemy
Polacy co roku kupują podobną liczbę telewizorów. Ten fakt nie może dziwić, to wciąż jedno z najważniejszych urządzeń elektroniki domowego użytku. Zmienia się oczywiście sposób w jaki oglądamy telewizję, zmieniają się także czynniki jakie bierzemy pod uwagę przy zakupie. Firma Samsung zdecydowała się sprawdzić jakie telewizory planujemy kupić i na co zwracamy uwagę przy ich wyborze.
W badaniu przeprowadzony drogą mailową przez firmę Samsung na terenie Polski wzięło udział i udzieliło odpowiedzi 9080 respondentów. W pierwszej części ankiety, zostali oni zapytani o cechy na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora. Najczęściej udzielaną odpowiedzią, którą wskazało ponad 34% ankietowanych konsumentów, był telewizor Smart TV. Popularność inteligentnych telewizorów, które po podłączeniu do łącza internetowego oferują o wiele więcej możliwości niż tradycyjne odbiorniki, stale rośnie. Smart TV to właściwie już standard, który także dobrze odzwierciedla zmiany w sposobie oglądania telewizji. Tradycyjne kanały telewizyjne coraz częściej ustępują miejsca aplikacjom oferującym wideo na życzenie i innym. Firma Samsung może poszczycić się szeroką ofertą aplikacji Smart TV, w które inwestuje od dawna, jednocześnie popularyzując ten typ odbiorników.
Kolejną najczęściej pojawiającą się odpowiedzią na pierwsze zadane pytanie był telewizor z obrazem jakości Ultra High Definition. Tej odpowiedzi udzieliło niemal 26% respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z najwyższej obecnie dostępnej serii SUHD oraz telewizor z zakrzywionym ekranem. Obie odpowiedzi zostały wskazane przez co szóstą ankietowaną osobę.
W dalszej części badane były najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy wyborze nowego telewizora. W tym przypadku najczęściej udzielaną odpowiedzią, z wynikiem ponad 44% była konwergencja z innymi urządzeniami, takimi jak smartfony, tablety oraz sprzęt audio-video. Świadczy to o docenianiu wygody współpracy pomiędzy poszczególnymi urządzeniami przy korzystaniu z plików multimedialnych czy aplikacji. Zastosowany w tegorocznych telewizorach Samsung system operacyjny znacząco zwiększa te możliwości, sprawiając że współpraca kompatybilnych urządzeń jest znacznie szybsza i bardziej intuicyjna.
Zaraz za konwergencją wśród najczęstszych odpowiedzi znalazły się wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu. Te odpowiedzi zostały wskazane przez odpowiednio 42% i 39% ankietowanych. Tegoroczna flagowa seria Samsung SUHD może pochwalić się niezrównanym poziomem jasności oraz kontrastem obrazu, a także wiarygodnie odwzorowaną szeroka paleta barw. Wynika to z zastosowania innowacyjnej warstwy nanokrystalicznej w ekranach tych telewizorów. Na kolejnych miejscach znalazły się m. in. design telewizora, oraz oczywiście jego cena, która jednak znalazła się dopiero na piątym miejscu wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi.
W ostatniej części ankiety padło pytanie na temat miejsc, w których konsumenci szukają opinii i sugestii na temat sprzętu, który mają zamiar kupić. Wśród odpowiedzi respondentów wyróżniają się dwie. Zdecydowanie najczęściej nasze decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie – aż 76% ankietowanych osób wskazało tę odpowiedź jako pierwszą. Na drugim miejscu, z wynikiem ponad 55% znalazły się fora dyskusyjne, które ankietowani odwiedzają przed dokonaniem zakupu telewizora.
O firmie
Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com