Kolejka, w której chce się stać

Teaser

Kolejka. Synonim nudy i straconego czasu, który upływa w ślimaczym tempie. W ubiegły weekend Polacy doświadczali uroków stania w kolejce w trakcie Nocy Muzeów, ale większość z nas zmaga się z nimi prawie każdego dnia – do kasy, w urzędzie, na poczcie. Dzięki nowym technologiom kolejki nie muszą być jednak tak straszne, jak je malują.

Czekanie ma swoje plusy

Dzięki nowym technologiom stanie w kolejce staje się też coraz większą przyjemnością i zyskuje nowych fanów w Polsce. Mobilne rozwiązania sprawiają, że wiele aktywności możemy robić zdalnie, przez co czas w kolejce można wykorzystać równie produktywnie, co będąc np. w domu. Możemy konwersować z przyjaciółmi na czatach, zrobić zakupy, czy obejrzeć odcinek ulubionego serialu – możliwości są tysiące. Wystarczy tylko smartfon i połączenie z siecią, a możemy zyskać sporo czasu na swoje przyjemności.

Specjaliści w czekaniu

Sumując minuty, które spędzamy na staniu w kolejkach, statystycznie każdy z nas marnuje około 6 miesięcy swojego życia patrząc na czyjeś plecy. Są i tacy, dla których to nie tylko strata czasu, ale też pieniędzy. Z tego powodu we Włoszech oficjalnie uznano zawód kolejkowicza. Jedyne wymagania dla pracowników to czas i cierpliwość. Zarobki za to potrafią być zadowalające i coraz więcej bezrobotnych decyduje się na ten, w porównaniu do innych, dość spokojny zawód, wykorzystując kolejki na swoją korzyść.

Aplikacja zamiast kolejki

Na ciekawe rozwiązanie problemu kolejkowiczów wpadł też Samsung, który wykorzystał cały przekrój swoich technologii.

W Auckland w Nowej Zelandii tuż przed premierą ówczesnego flagowca Samsung (Galaxy S4), firma postanowiła oszczędzić czasu jego przyszłym nabywcom na staniu w kolejkach. Zamiast stania w fizycznych kolejkach – Samsung zaproponował aplikację „Smart Phone Line”, czyli „wirtualną kolejkę po smartfona”. Żeby się w niej ustawić, należało napisać post o smartfonie na swoich mediach społecznościowych i opatrzyć go odpowiednim hashtagiem. W ciągu dwóch tygodni trwania kampanii Samsung w wirtualnej kolejce ustawiło się ponad 12 tysięcy osób. Dla mieszkańców Auckland być może najważniejszy był fakt, że wykorzystując nowe technologie nie musieli ustawiać się w fizycznej kolejce.

Kolejka inna niż wszystkie

Skoro o długich kolejkach mowa, to Polacy w tym roku mają je za sobą. Noc Muzeów – tego dnia (a właściwie: tej nocy) cała Polska ustawiała się w kolejkach. W samej tylko Warszawie dla mieszkańców stolicy udostępniono ponad 230 miejsc, które można było zobaczyć bez wydawania złotówki. O ile oczywiście „wystoi się swoje”. Zamiast wspomnień imponujących eksponatów i obrazów, wielu z nas utkwiło w pamięci nudne oczekiwanie na wejście. Tak tej nocy wyglądała większość kolejek do muzeów w Warszawie. Poza jedną.

Była nią kolejka do Centrum Nauki Kopernik (CNK), odwiedzanego przez ponad milion osób rocznie. W tym roku perspektywa stania w kolejce do CNK okazała się… kusząca. Jak to możliwe? Na odwiedzających Centrum Nauki Kopernik przed wejściem czekała niespodzianka, która pozwalała umilić czas spędzany na staniu w kolejce. Firma Samsung wykorzystała bowiem swoje najnowsze smartfony Galaxy S8 w nowej, nietypowej roli. Stworzyła z nich mikroskopy, które - dzięki specjalnej soczewce – powiększały obraz preparatów 40-krotnie. Odwiedzający mogli również zrobić rozwielitce lub innemu wodnemu organizmowi profesjonalne zdjęcia, do złudzenia przypominające te, które znamy z książek do nauki biologii.

Pomysł firmy Samsung umilił czas aż 6340 osobom, stojącym w kolejce pod Centrum Nauki Kopernik podczas Nocy Muzeów. W środku za to czekała na nich m.in. specjalna wystawa „Samsung i kropka”, której tematem była kropka kwantowa, czyli technologiczne odkrycie ostatnich lat. Dzięki niej obraz na ekranie Smart TV wygląda niemal tak samo realistycznie jak ten za oknem.

fot. Adam Kozak

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com

Subskrybuj nowości

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Nasze strony

rss
Kanał RSS
Bądź w kontakcie dzięki naszemu kanałowi RSS i odbieraj powiadomienia o nowościach.