Samsung wprowadza nowe rozwiązanie do monetyzacji danych Internetu Rzeczy, oparte na Samsung ARTIK™ Cloud

, B2B , IT
Teaser

Firma Samsung poinformowała o wprowadzeniu platformy ARTIK™ Cloud — nowej usługi pozwalającej zarabiać na Internecie Rzeczy. Po raz pierwszy producenci urządzeń i dostawcy usług mogą efektywnie korzystać z otwartego ekosystemu i opracowywać plany usług generujące przychody bezpośrednio z interakcji między urządzeniami i usługami.

Samsung ARTIK™ Cloud pozwala producentom urządzeń wygenerować nowe źródła przychodów poprzez wdrażanie innowacyjnych modeli biznesowych, takich jak hardware as a service (urządzenie jako usługa).

Obecnie producenci często mają trudności z optymalizacją kosztów danych związanych z bezpłatnymi aplikacjami i obsługą ekosystemu obejmującego urządzenia, aplikacje i usługi podmiotów zewnętrznych. Samsung ARTIK™ Cloud rozwiązuje ten problem poprzez dostarczenie kompletnego systemu pośrednictwa, pomiaru i płatności. Dzięki niej producenci urządzeń mogą łatwo zapewnić pełną zgodność swojego sprzętu z urządzeniami i aplikacjami innych producentów oraz monetyzować wykorzystanie danych. Poprzez portal dla deweloperów Samsung ARTIK™ Cloud, producenci urządzeń mogą elastycznie definiować plany usług pod kątem swoich potrzeb biznesowych. Platforma zapewnia również pośredniczenie w interakcjach użytkowników, a także zarządzanie aktualizacjami, płatnościami i udziałem producentów urządzeń w przychodach.

- Samsung zamierza uczestniczyć w rozwijaniu ekonomii danych IoT — powiedział James Stansberry, szef projektu ARTIK IoT w Samsung Electronics. Usługa Samsung ARTIK™ Cloud zapewnia nam wyjątkową pozycję, dzięki której możemy pomagać producentom urządzeń w poszukiwaniu nowych sposobów zarabiania na Internecie Rzeczy. Jest to część naszej długofalowej strategii ułatwiania rozwoju bezpiecznych produktów i usług IoT, promowania zgodności między systemami na szeroką skalę oraz budowania platformy i modelu biznesowego pozwalającego na efektywne funkcjonowanie całego ekosystemu Internet of Things. Podobnie jak w przypadku telefonów komórkowych, czynnikami sprzyjającymi rozwojowi Internetu Rzeczy będą otwarte systemy oraz wsparcie ze strony interaktywnych aplikacji.

Samsung w ramach rozwoju koncepcji Internetu Rzeczy, w kwietniu br. we współpracy z Politechniką Rzeszowską i Doliną Lotniczą uruchomił program wsparcia dla młodych innowacyjnych przedsiębiorstw zajmujących się budowaniem rozwiązań IoT. Samsung Inkubator to działanie, które ma przyśpieszyć proces cyfryzacji polskiej gospodarki i przyczynić się do rozwoju technologicznych projektów w naszym kraju. Kluczową częścią realizowanego programu dla start-upów IoT jest stałe wsparcie ekspertów firmy Samsung. Doświadczeni menedżerowie pomogają młodym firmom wypracować modele biznesowe oraz zweryfikować rynkowe zapotrzebowanie na tworzone rozwiązania. Inżynierowie z R&D Institute natomiast podzielą się swoją wiedzą na temat tworzenia globalnych produktów.

Więcej informacji o platformie Samsung ARTIK™ i narzędziach programistycznych znajduje się na stronach http://artik.io i http://artik.cloud.

O Samsung ARTIK™ Cloud

Samsung ARTIK™ Cloud jest otwartą platformą wymiany danych dla Internetu rzeczy (IoT). Samsung ARTIK™ Cloud zapewnia łatwe w obsłudze otwarte API i narzędzia umożliwiające bezpieczne zbieranie, przechowywanie i wykorzystywanie danych z każdego podłączonego urządzenia lub usługi w chmurze. Zadaniem Samsung ARTIK™ Cloud jest przyspieszenie komercjalizacji i uzyskiwania przychodu z nowej generacji rozwiązań i usług IoT. Więcej informacji o Samsung ARTIK™ Cloud podano na stronie https://artik.cloud/.

O firmie

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.pl i news.samsung.com