Samsung Electronics na 6. pozycji w rankingu Interbrand Best Global Brands 2017

Teaser

Firma Samsung Electronics zajęła 6. miejsce w zestawieniu Interbrand „Best Global Brands 2017”. Marka osiągnęła wartość 56,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o jedną pozycję i 9 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku.

Firma Samsung nieprzerwanie od sześciu lat (2012–2017) znajduje się w pierwszej dziesiątce rankingu Interbrand, z każdym rokiem wykazując ciągły wzrost wartości marki. 

Tegoroczne osiągnięcie ma jednak znaczenie szczególne, biorąc pod uwagę wyzwania, z jakimi firma musiała zmierzyć się w zeszłym roku i którym udało się jej sprostać. Wśród czynników uwzględnionych w ocenie Interbrand wymienił między innymi wzorcowe i sprawne zażegnanie ubiegłorocznego kryzysu związanego z Galaxy Note 7, udane premiery nowych flagowych produktów oraz wysokie wyniki finansowe.  

Pozycję rynkowego lidera w dziedzinie urządzeń mobilnych firma Samsung Electronics ugruntowała przede wszystkim dzięki udanej premierze smartfonu Galaxy S8. Wykazała również dobre wyniki w segmencie pamięci: tutaj rekordowe zyski poważnie przyczyniły się do wzrostu wartości marki. Ponadto w obszarze inteligentnych urządzeń dla gospodarstwa domowego, firma wprowadziła innowacyjne, wielokrotnie nagradzane produkty, będące owocem wsłuchania się w potrzeby konsumentów, takie jak choćby lodówki Family Hub czy pralki AddWash. Z kolei segment wyświetlaczy cyfrowych Samsung otworzył nową erę na rynku TV, dzięki wprowadzeniu modeli z serii QLED oraz nowego, designerskiego telewizora The Frame.

– Nasze działania, skupione wokół projektowania innowacyjnych rozwiązań poprawiających jakość życia, przyczyniły się do wzrostu wartości marki Samsung. Tegoroczna pozycja w rankingu Interbrand to pozytywny znak. Świadczy ona o tym, że nasze starania by odzyskać zaufanie globalnych konsumentów, zostały zauważone i spotkały się z pozytywnym odbiorem – mówi YH Lee, CMO w Samsung Electronics.

Tegoroczne zestawienie Interbrand Best Global Brands zostanie ogłoszone w World Trade Center w Nowym Jorku 27 września 2017 roku.

Wzrost wartości marki Samsung 

Rok

2012

2013

2014

2015

2016

2017

Wartość marki 
(w mln USD)

32 893

39 610

45 462

45 297

51 808

56 249

Pozycja marki w rankingu

9

8

7

7

7

6

 

O firmie

Samsung inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma Samsung aktywnie kreuje i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych, tabletów, rozwiązań cyfrowych, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników oraz rozwiązań LED. 
Więcej informacji można znaleźć na stronach: http://samsungmedia.pl oraz http://news.samsung.com.

Subskrybuj nowości

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Nasze strony

rss
Kanał RSS
Bądź w kontakcie dzięki naszemu kanałowi RSS i odbieraj powiadomienia o nowościach.